Miękka hybryda zyskuje na popularności. Niemal każda z marek premium od jakiegoś czasu deklaruje, że zdecydowana większość jej kolejnych samochodów – nawet tych sportowych – będzie hybrydą. Miękką hybrydą. Miękkimi hybrydami, oprócz tych „zwyczajnych” modeli, będą (a nawet już są) również samochody sportowe, Mercedesy AMG, Audi RS czy BMW M. Profanacja? Czy to koniec tzw. „prawdziwej” motoryzacji? Czy powinieneś obawiać się miękkiej hybrydy? I co powinieneś o niej wiedzieć przed zakupem. Zapraszam na solidny przewodnik po technologii mild hybrid.
Każdego roku na PremiumMoto.pl przygotowuję dla Ciebie obszerne podsumowanie wydarzeń na rynku nowych samochodów klasy premium w Polsce. I jak co roku podkreślam, że to jedyne opracowanie tego typu w sieci. Przedstawiam w nim szczegółowe i niedostępne nigdzie indziej dane o sprzedaży nowych samochodów klasy premium w Polsce. Dzięki zamieszczonym tu rankingom i analizom otrzymujesz pełną wiedzę o tym, co dzieje się w segmencie premium.
Jak co roku zapraszam na najdokładniejszy i najpełniejszy kalendarz premier motoryzacyjnych. Sprawdź, jakie samochodowe nowości szykują marki premium w 2020 roku (i w 2021 również). Dzięki temu kalendarzowi w 2020 roku żadna z marek premium nie zaskoczy Cię premierą modelu. A trochę tych premier będzie.
Plany i założenia na 2019 były ambitne (podobnie jak na 2018) i raczej niewiele z nich wyszło (podobnie jak w 2018). A nawet gdyby wyszło, to i tak jestem z tych, co nie potrafią się cieszyć z tego, co mają. Bardziej z tych, których dobija to, że jeszcze nie mają. A mieć powinni. Na otarcie łez mam jednak samochody (i motocykle). Wybrałem sześć, które w 2019 roku najskuteczniej poprawiły mi humor.
Z ostatecznym werdyktem o nowym BMW serii 3 musiałem poczekać aż do września, do pierwszych jazd testowych odświeżonym Audi A4. Teraz, kiedy już sprawdziłem Audi A4 – oraz wszystkich pozostałych rywali dla nowego BMW serii 3 – mogę w końcu podzielić się z Tobą ostatecznymi wnioskami. Zapraszam na szczegółowy test BMW serii 3 G20, z którego dowiesz się wszystkiego, co powinieneś wiedzieć o tym samochodzie, zanim się na niego zdecydujesz.
Nowe BMW M135i (dla geeków – F40) wzbudziło wiele kontrowersji wśród tzw. fanów marki. BMW w swoim najmocniejszym hot hatchu...
Na PremiumMoto staram się na bieżąco monitorować poczynania samochodowych marek premium w Polsce. Efektem tego "monitorowania" są coroczne, epickie podsumowania rynku samochodów marek premium w naszym kraju. W ciągu roku pojawiają się mniejsze, podsumowujące aktualną sytuację rynkową. Poniżej jedno z nich za pierwsze 9 miesięcy 2019 roku. Sprawdźcie, co słychać w segmencie premium w Polsce.
Gdy przez tydzień testowałem BMW M5 Competition, rozum krzyczał, że nie potrzebujesz tak mocnego sedana. Nie potrzebujesz BMW serii 5, które w sprincie do 100 i 200 km/h może rywalizować z dwunastocylindrowymi Ferrari. Serce mówiło zupełnie coś innego. Dlatego postanowiłem porozmawiać z trzema osobami, które jeżdżą takim M5 Competition na co dzień i zapytać, czy i jak takie BMW potrafi pogodzić racje serca i rozumu.
Kontynuuje mój cykl filmowych etiud motoryzacyjnych pt.: "Fura w minutę". Stali czytelnicy pamiętają, że to cykl, który powstał na potrzeby Instagrama. A Instagram dopuszcza maksymalnie 60-sekundowe treści wideo. Przy kręceniu tych 60-sekundowych treści zawsze uzbiera się więcej materiału. Powstaje z niego "Fura w minutę +". Mam nadzieję wrócić do regularnej produkcji odcinków.
Scramblery są super. Może nie tak super, jak café racery, ale są zaraz po nich. Scrambler to lifestyle, to wolność z domieszką buntu, lans bez obcisłego kombinezonu, minimalizm i wszechstronność. BMW R nineT Scrambler dodaje do tego pierwiastek premium oraz bogactwo fabrycznych modyfikacji. Nie mogłem odmówić sobie odrobiny lansu na takim sprzęcie.