Za nami pierwszy kwartał 2023. Pora zatem spojrzeć, jak wygląda sytuacja na rynku nowych samochodów klasy premium w Polsce. Zobaczmy, jak poszczególne marki premium poradziły sobie w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku i czy mamy jakieś niespodzianki.
Zgodnie z informacjami z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR pierwszy kwartał 2023 to nie tylko wyraźne wzrosty rejestracji nowych samochodów klasy premium względem analogicznego okresu 2022.
Zobacz pełny raport i rankingi samochodów premium za rok 2022
Zdecydowanie poprawiła się również dostępność samochodów, a czas oczekiwania na nowe auto znacznie się skrócił. Powróciły nawet rabaty oraz oferty wyprzedażowe. A to pozytywnie przełożyło się na wyniki sprzedaży.
Rynek nowych samochodów w Polsce w 2023
Według danych SAMAR w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 123 032 samochody osobowe. To o 20,56 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (+20 982 szt.).
Wśród marek popularnych Toyota deklasuje konkurencje z wynikiem 26 tys. rejestracji. Drugie miejsce Skody to mniej niż połowa wyniku Toyoty – 12,6 tys. rejestracji.
A jak przedstawia się sytuacja w markach premium?
Najpopularniejsze marki i modele samochodów premium w Polsce w 2023
Segment samochodów premium przebił w Polsce historyczny wynik. Łącznie w I kwartale 2023 roku w naszym kraju zarejestrowane zostały 25 902 nowe samochody marek premium. To o 16,18 proc. (3 607 sztuk) więcej niż analogicznym okresie roku 2022.
Z jednej strony mamy więc świetny wynik segmentu premium, z drugiej, wyjątkową sytuację, bo segment premium zanotował mniejszy wzrost sprzedaży niż cały rynek.
Jak te wyniki sprzedaży wyglądają w bardziej szczegółowym ujęciu?
Spieszę z wykresami.
Audi usilnie odrabia straty i na ten moment zajmuje nietypowe dla siebie pierwsze miejsce w rankingu marek premium. Na uwagę zasługuje też świetny wynik Tesli, która z roku na rok rozpędza się w Polsce. Miejsce nad Porsche w rankingu marek jest godne odnotowania.
W pierwszej dziesiątce rankingu samochodów klasy premium w I kwartale 2023 roku największą stratę odnotował Mercedes (minus 19,28 proc.). Z kolei największym wzrostem procentowym w omawianym okresie może pochwalić się właśnie Tesla (+176,72 proc.).
Ranking modeli premium
Jeśli chodzi o modele, to Volvo XC60 robi to, co ma w zwyczaju, czyli nieprzerwanie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu modeli cieszy się tytułem najpopularniejszego nowego samochodu klasy premium w Polsce.
Warto zwrócić uwagę na wysokie miejsce Lexusa RX – po pierwszych trzech miesiącach jest najpopularniejszym dużym SUV-em premium w Polsce. Na ten wynik w największym stopniu zapracowały jeszcze egzemplarze poprzedniej generacji dostępne w preferencyjnych cenach.
Kliknij na różowy napis i wesprzyj rozwój oraz aktualizację rankingów sprzedaży samochodów premium