Zdałeś szkolenie, dostałeś prawo jazdy i nowy zestaw jeździecki; nadszedł czas, aby znaleźć swój pierwszy, idealny motor. Będziesz go zawsze pamiętać, więc lepiej, żeby był świetny. Chociaż w salonach jest wiele doskonałych, nowych modeli, rynek używanych jest równie dobry. Motocykle z Niemiec, które wymieniliśmy poniżej, są po prostu fajne, niezależnie od tego, jak długo już jeździsz.

Kupowanie używanego modelu wiąże się z większym ryzykiem, więc lepiej zabierz ze sobą bardziej doświadczonego przyjaciela, który pomoże Ci wybrać. Spodziewaj się, że większość używanych motocykli będzie wymagała odrobiny pracy z Twojej strony, na przykład zakupu nowego kompletu opon i regulacji łańcucha; niektóre mogą nawet wymagać pomocy profesjonalnego mechanika (mowa o Tobie, Ducati).

Chociaż wybrane przez nas typy nie są onieśmielające, nie są także najmniejsze na rynku. Będziecie mogli razem pokonać wiele kilometrów. Nadal będziesz się nimi ekscytował, nawet gdy przestaniesz być „początkujący”.

Honda Hawk GT

Prawdziwy kultowy klasyk, który przemawia do początkujących i koneserów, jeżdżących od dziesięcioleci. Ze swoim dwucylindrowym silnikiem i trikowym jednostronnym wahaczem wywodzącym się z legendarnej Hondy RC30, Hawk niewątpliwie wyprzedzał swoje czasy. Dopiero w 1993 roku Ducati wprowadziło Monstera (sportowy motocykl typu naked), który zapoczątkował rewolucję. Dziś jest to motocykl, który mówi, że znasz się na rzeczy.

  • Lata budowy: 1988–1991
  • Silnik: V2 o pojemności 647 cm3
  • Szacowana cena: 2000–3000 USD

Triumph Bonneville

Nie znamy motocykla, który lepiej reprezentowałby ponadczasowy styl niż Triumph Bonneville. W latach 60. Bonnie był ulubieńcem ikon takich jak Steve McQueen i Paul Newman. Nowy Bonneville, wprowadzony w 2001 roku, nawiązuje do stylu lat 60., ale to coś więcej niż tylko nostalgia. To świetny, niezawodny i prosty motocykl, zawierający wszystko to, co kochamy w dwukołowcach. W 2007 roku wszystkie modele zostały wzmocnione z 790 cm3 do 865 cm3, a w 2009 roku otrzymały wtrysk paliwa.

  • Lata budowy: 2001 – obecnie
  • Silnik: 790–865 cm3 (do 2015 r.), dwucylindrowy twin
  • Spodziewana cena: 1500 USD i więcej

Ducati Monster 600

Jeśli zakochałeś się w Ducati, nic na to nie poradzisz. Dobrze to znamy. Niezależnie od tego, czy jest to model 600, 620, 695, 696 czy inny, mniejsze modele Monster mają to, czego potrzebujesz: stalową ramę kratową, chłodzony powietrzem silnik L-twin Ducati i wiele więcej. Małe „potwory” zachowują charakter i urok, ale bez zastraszającej mocy ich starszych braci, co jest idealne dla początkujących kierowców.

  • Lata budowy: 2001 – obecnie
  • Silnik: około 600 cm3 L-twin Ducati
  • Spodziewana cena: 3000–8000 USD

Kawasaki W650

Dwa lata przed przedstawieniem przez Triumph ulepszonej wersji Bonneville, Kawasaki ukazał nam styl retro, który wielu z nas mógł przypaść do gustu. Ciekawe akcenty na W650, takie jak rozrusznik nożny (oprócz rozrusznika elektrycznego) i górne krzywki, wprowadzają nas w odpowiedni nastrój. Japońska niezawodność spotyka się z brytyjskim urokiem.

  • Lata budowy: 1999–2007
  • Silnik: dwucylindrowy twin o pojemności 676 cm3
  • Szacowana cena: 4000–6000 USD

Harley-Davidson 883 Sportster

Harley-Davidson tworzy wersję Sportstera od 1957 roku. Jest to oczywiste podejście do modeli typu American/cruiser/custom, a jego zbiornik paliwa „Peanut” i nisko zawieszony wygląd są ikoniczne. Począwszy od 1986 roku, Sportster otrzymał nowy silnik Evolution, a w 2004 roku wiele aktualizacji, w tym silnik z gumowym zawieszeniem w celu zmniejszenia wibracji. Gdy dodasz jeszcze zestaw drążków i otwartych rur owiniętych taśmą, 883 będzie wyglądał i brzmiał tak samo jak wszystkie maszyny na ulicy.

  • Lata budowy: 1957 – obecnie
  • Silnik: V2 o pojemności 883 cm3
  • Szacowana cena: 3000–7000 USD

BMW F650GS lub G650GS

Niektórzy z nas potrzebują ducha przygody bardziej niż inni, a BMW F650GS lub G650GS z pewnością to rozumie. Serię F zapoczątkował pojedynczy cylinder, ale od 2010 roku używa ona silnika twin o większej pojemności. Jest świetnym wyborem także dla niższych osób, nawet jeśli ma zawieszenie o stosunkowo dużym skoku i większe opony, które zapewniają pewne prowadzenie na każdej drodze. Jest dostępny także ze zmienionym tylnym amortyzatorem i siedzeniem, co pomaga obniżyć wysokość nawet o 5 cm.

  • Lata budowy: 1997 – obecnie
  • Silnik: 652 cm3 pojedynczy, 798 cm3 dwucylindrowy twin (od 2010 r.)
  • Szacowana cena: 3000–4000 USD

Suzuki SV650

Powodem, dla którego Suzuki wprowadziło nową wersję na rok 2017, jest to, że oryginał jest tak genialny. Termin „UJM” (z ang. Uniwersalny Japoński Motocykl) może brzmieć obraźliwie, ale zastosowalibyśmy go do Suzuki, ponieważ jego atrakcyjność i uznanie są po prostu uniwersalne. Od osób zwyczajnie dojeżdżających do pracy, po profesjonalistów, którzy ulepszają zawieszenie, aby czerpać jak najwięcej z jazdy na torze, SV to niezawodny hit dla motocyklisty, bez względu na poziom umiejętności. To typ, który w końcu trafi do garażu każdego entuzjasty.

  • Lata budowy: 1999–2008
  • Silnik: V2 twin o pojemności 645 cm3
  • Szacowana cena: 1600 USD i więcej

O Autorze

Avatar

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

Moja matka mówi, że profil na Instagramie to jedyne, co mi się w życiu udało. 
Zapraszam w wolnej chwili.

close-link