Ten test nowego Audi Q5 według krytyków motoryzacyjnych w internecie (czyli osób bezpośrednio zainteresowanych zakupem nowego Q5 lub osób, które nowe Audi Q5 już zamówiły) jest podobno najlepszym testem nowego Q5 w polskiej sieci. Czy tak jest faktycznie? Cóż, jako autorowi tego testu nie wypada mi się wypowiadać w tej kwestii. Dodam jedynie, że naprawdę się starałem, żeby dowieźć dla Ciebie wartościowy test nowego Audi Q5 z bazowym silnikiem. Zapraszam.
Na PremiumMoto staram się na bieżąco monitorować poczynania samochodowych marek premium w Polsce. Efektem tego "monitorowania" są coroczne, epickie podsumowania rynku samochodów marek premium w naszym kraju. W ciągu roku pojawiają się mniejsze, podsumowujące aktualną sytuację rynkową. Poniżej jedno z nich za pierwsze 9 miesięcy 2019 roku. Sprawdźcie, co słychać w segmencie premium w Polsce.
W 2018 roku Audi A4 było trzecim najchętniej kupowanym nowym modelem Audi w Polsce. Jednocześnie A4 radziło sobie nieco gorzej niż konkurenci od BMW i Mercedesa. Teraz na nasze drogi wjeżdża A4 B9 2020, czyli Audi A4 po faceliftingowych zmianach. Czy te zmiany wystarczą, aby nadążyć za mocnymi rywalami? Sprawdziłem to podczas pierwszych jazd testowych nowym Audi A4.
Był lipiec 2018. Właśnie odebrałem testowe Audi A5 Sportback. Jeszcze tego samego dnia dzwoni do mnie Kamil (ten gość po prawej) i wyzywającym tonem stwierdza, że jeździ właśnie Kią Stinger i że ta jego Kia jest dużo lepsza i dużo tańsza od mojego Audi A5. Kiedy już pozbierałem się ze śmiechu, a trwało to jakieś 2 dni, stwierdziłem, że nadarza się dobra okazja na porównanie. Wzięliśmy więc nasze dwa sportowe, "czterodrzwiowe coupe" na krótką wycieczkę, na której zamierzałem udowodnić Kamilowi, jak bardzo się myli. Co z tego wyszło i dlaczego to wszystko trwało aż rok? Sprawdźcie poniżej.
E-tron dla Audi jest niczym legendarny model Quattro. To prawdziwa rewolucja, całkowicie nowy rozdział w historii marki i początek kolejnej ery. Pytanie, czy dla nas – kierowców – E-tron jest równie wielkim wydarzeniem w motoryzacji? Sprawdziłem to podczas pierwszych jazd testowych w Polsce. Zapraszam na bliższe spotkanie z pierwszym seryjnie produkowanym elektrycznym Audi.
Ostatni tydzień marca spędziłem w Poznaniu, chociaż Poznań Motor Show 2019 zajął mi tylko jeden dzień. Jak co roku zaraz przed samym Motor Show (a nawet po) odbywa się mnóstwo imprez towarzyszących. Na kilku się pojawiłem. Dnie zlały się z nocami, a każdą noc spędzałem w innym miejscu. Wiem, jak to brzmi, ale... taka praca. Tak czy inaczej, na dzień prasowy Poznań Motor Show 2019 dotarłem w doskonałej kondycji by nagrać dla Was obszerną relację.
Tradycyjnie, jak co roku, zapraszam Was na obszerne podsumowanie wydarzeń na rynku nowych samochodów klasy premium w Polsce. To jedyne opracowanie tego typu w sieci zawierające szczegółowe dane o sprzedaży nowych samochodów klasy premium. Dzięki przedstawionym tu rankingom i analizom będziecie mieć pełną wiedzę o tym, jakie marki i modele samochodów premium kupujemy w Polsce najchętniej, lepiej poznacie i zrozumiecie rynek aut premium w naszym kraju oraz znajdziecie odpowiedzi na pytania o samochody premium, których jeszcze nie zdążyliście zadać. Zapraszam!
Premiery samochodowe 2019 nie są już żadną tajemnicą. Dla koncernów samochodowych rok 2019 to zamknięty rozdział, a wszystkie nowe modele aut zostały dokładnie zaplanowane. Problem w tym, że daty tych premier nie są powszechnie dostępne. Z informacjami o konkretnych modelach też różnie bywa. Ale od czego macie mnie? Tradycyjnie już przygotowałem dla Was najbardziej szczegółowy i rzetelny kalendarz nowości motoryzacyjnych 2019 roku. W klasie premium oczywiście. To jedyne takie opracowanie w Polsce. Po lekturze tego wpisu będziecie na bieżąco z tym, co dzieje się w motoryzacji. A coraz trudniej za nią nadążyć.
Gadżety samochodowe klasy premium potrafią być naprawdę zaskakujące. Przygotowałem dla Was zestawienie tych najbardziej odjechanych: od obroży dla pieska wysadzanej kryształkami Swarovskiego po spinacze biurowe wygięte w kształt Porsche 911. Sprawdźcie, czy uda mi się Was zaskoczyć którymś z pomysłów na samochodowy gadżet od marki premium.
Idea launch control rozkwitła prawie 30 lat temu, początkowo oczywiście w Formule 1. FIA jednak szybko ukróciła zapędy jajogłowych. Ale brak zrozumienia w F1 nie przeszkodził w upowszechnieniu się systemu launch control. Czym jest launch control i jak działa?
Masz luźne 400–500 tys. zł (lub możesz sobie pozwolić na odłożenie 5 tys. zł miesięcznie) i chcesz kupić nowy samochód...