Audi Q4 E-tron Sportback – bardziej stylowa i (według mnie) atrakcyjniejsza interpretacja mniejszego, elektrycznego SUV-a Audi. Q4 E-tron Sportback nie traci na aspektach praktycznych względem bardzie konserwatywnie stylizowanego brata. Jest więc jeszcze bardziej kuszącą propozycją wśród samochodów elektrycznych, które po pierwsze mogą pełnić funkcję jedynego samochodu w rodzinie, a po drugie łapią się na dopłatę w programie "Mój elektryk". A jak wypada na tle konkurentów?
W 2021 roku Audi zasypało nas mniej i bardziej istotnymi nowościami. Elektryczny SUV średniej wielkości, czyli Q4 E-tron należ do tej drugiej grupy. To obecnie wstęp do elektromobilnego świata Audi, najtańszy elektryczny samochód w gamie i najtańszy (nie licząc i3) samochód elektryczny od marki premium. Cena to nie jedyny powód, dla którego Q4 E-tron powinieneś poznać bliżej.
Audi RS Q3 Sportback w konfiguracji za ponad 400 tys. zł obiecuje wyglądem nieco więcej niż jest w stanie zaoferować w trakcie jazdy. Z drugiej strony przy 400 KM do 100 km/h przyspiesza w tempie najszybszych hothatchy, a wrażenia z przyspieszania wzbogaca egzotyczną ścieżką dźwiękową 5-cylindrowej jednostki. Czy Audi RS Q3 Sportback jest więc RS-em wartym polecenia? Zapraszam na wnikliwy test.
Audi E-tron GT – pierwszy zbudowany od podstaw samochód elektryczny od Audi. Pierwsze elektryczne gran turismo na rynku. Najszybsze produkcyjne Audi ze znaczkiem RS. Popisowy numer z repertuaru "Przewaga dzięki technice" z gościnnym udziałem Porsche. Jak wypada w praktyce? Zapraszam na wrażenia z pierwszych jazd testowych, popularnie zwane testem.
Audi Q5 Sportback, czyli Audi Q5 subtelnie doprawione stylizacyjnymi nutami coupe. Czym dokładnie różni się Q5 Sportback od "tradycyjnej" odmiany Q5 i dlaczego decydując się na zakup Q5, zdecydowanie powinieneś spojrzeć na Q5 Sportback? Zapraszam po szczegóły.
Audi Q5 obecnej, II generacji jest już z nami od czterech lat, a to – zgodnie z typowym cyklem rynkowej...
Początek roku to tradycyjnie pora na przegląd motoryzacyjnych nowości, które pojawią się na rynku w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W tym wpisie skupię się na nowościach od Audi. W dodatku zgodnie z panującym trendem – tych elektrycznych i hybrydowych nowościach. Zapraszam.
Hybryda plug-in, czyli taka ładowana z gniazdka może być dla Ciebie świetną propozycją. Ale wcale nie musi. To kompendium ma na celu dać Ci pełną wiedzę o hybrydach plug-in, dokładny obraz tej technologii – jej wad, zalet, kosztów, przewag i słabości względem samochodów spalinowych. Dzięki lekturze tego opracowania będziesz mógł samodzielnie i w pełni świadomie zdecydować, czy hybryda typu plug-in to samochód dla Ciebie. Zapraszam.
Zapraszam na wstępne podsumowanie wydarzeń na rynku samochodów premium w Polsce w 2020 roku. Przygotowałem ranking marek oraz krótko przeanalizowałem ich wyniki sprzedaży (pierwszych rejestracji) za 2020 rok. Zobacz, które z marek premium najlepiej poradziły sobie w trudnym roku spod znaku nietoperza.
Audi RS Q8 – najszybszy SUV na Nurburgringu i najwyższy stopień wtajemniczenia w najbardziej usportowione spośród największych SUV-ów na rynku. Jeśli szukasz podstawowych informacji o RS Q8, to fatalnie trafiłeś. Poniższy tekst to szczegółowe studium przypadku – od geeka dla geeków. Czytasz na własne ryzyko. Ale serdecznie zapraszam na film, w którym przystępnie przedstawiłem Audi RS Q8.